Kommunedirektør Geir B. Aga slutter i Bærum kommune, for å gå over til kommunenes organisasjon, KS. Et enstemmig hovedstyre i KS har i dag ansatt Geir B. Aga som ny administrerende direktør.

- Jeg vil takke Geir for en formidabel innsats i en tid som har inneholdt flere krevende perioder for Bærum kommune, sier ordfører Lisbeth Hammer Krog. Det er synd at Geir slutter når vi står foran en så krevende omstillingsperiode. Samtidig har vi en svært kompetent organisasjon og ledergruppe, som sammen med politikken vil sørge for god drift og ledelse av kommunen fremover, sier ordfører Lisbeth Hammer Krog.

Geir blir i stillingen fram til 28. september, og arbeidet med å finne en dyktig erstatter i jobben som kommunedirektør starter umiddelbart.

- Det er aldri lett å forlate en jobb man er glad i, men dette er en veldig spennende mulighet, der vi kan påvirke opp mot regjering og jobbe for hele kommunelaget, sier Geir B. Aga.

- Jeg har vært så heldig å få vært med på en spennende reise her i Bærum, med innføringen av en tillitsbasert ledelsesmodell som nå har fått et godt fotfeste i organisasjonen. Bærum kommune består av et kompetent og velfungerende lederskap, og vi har et bra samspill med politikken, tillitsvalgte og vernetjeneste om å skape en bra fremtid i Bærum, sier Geir B. Aga.