Bærum kommune har i år ansatt et rekordantall lærlinger. 60 nye lærlinger startet i august og september.

De nye lærlingene representerer et bredt spekter av fagområder: Barne- og ungdomsarbeiderfaget, Byggdrifterfaget, Ernæringskokkfaget, Gjenvinningsfaget, IT-drift og IT-utvikling, Helsearbeiderfaget, Møbelsnekkerfaget, Reiselivsfaget, og Service- og administrasjonsfaget.

Økende behov for fagarbeidere

Satsingen på yrkesfag er et svar på det økende behovet for fagarbeidere både lokalt og nasjonalt. Bærum kommune er stolte av å bidra til utviklingen av morgendagens fagarbeidere gjennom målrettede tiltak og oppfølging.

- Vi ser på lærlingene som en viktig ressurs for kommunen, og vi er glade for å kunne tilby opplæringsplasser til så mange i år, sier HR-sjef Tom Steen.