Jobb i Natur, vei og miljøforvaltning

I avdelingen for Vei og trafikk jobber vi med 500 km kommunale veier i Bærum kommune. Selv om ansvaret vårt er for veier, så jobber vi i grunn med samfunnsutvikling.

Faktaboks om avdelingen Vei og trafikk

Kommunale veier
500 km
Ansatte
Snittalder
mellom 30-40
Lokaler
i Kommunegården i Sandvika

Vi sørger for at skoleveier er trygge, at alle trafikanter skal komme seg smidig frem til dit de skal, å sikre at veiene våre kan håndtere klimaendringer på en god måte og at stadig flere av oss velger å ta bena fatt eller sykle på noen av turene våre.

Lytt til vår podcast om å jobbe i Vei og trafikk

Stillingspodkasten · Podcast Vei Og Trafikk

Fordi vi jobber med samfunnsutvikling, har vi tett samarbeid med øvrige fagområder i kommunen. Blant noen av de vi jobber tett med er Byprosjekter, Vann og avløp, Plan- og bygg, Eiendom, kommunens Prosjektenhet og Park- og veidrift – i tillegg til eksterne aktører som Statens vegvesen og entreprenører. Det skaper en kompleks og dermed spennende og variert arbeidshverdag.

Det som gjør det ekstra spennende å jobbe i Bærum kommune er at vi er en kommune i vekst, rett ved siden av Oslo, med både urbane og rurale strøk, med sjøen og marka. Dessuten er har vi en ideell størrelse, med store og komplekse prosjekter, sterke fagmiljøer, men også alle parter samlet på ett sted her i Kommunegården i Sandvika.

Ledige stillinger