Plakat kurs visuell kommunikasjon

Visualisering er som en magisk tryllestav innen kommunikasjon. Det er ikke bare et viktig prinsipp i tjenestedesign, men også en nyttig ferdighet som hjelper oss med å forenkle og formidle selv de mest komplekse ideene på en lekende og forståelig måte.

Nylig introduserte vi i Innovasjonsenheten et spennende tilbud: et kurs i visuell kommunikasjon, kalt VisKom. Responsen var overveldende! På bare to dager ble det første kurset fulltegnet, uten én eneste avmelding på selve kursdagen. Vi måtte sette opp et ekstra kurs på kort varsel, som også ble fullbooket i en fei! Og nå, etter å ha satt opp et tredje kurs, før vi gjør oss klare for å avrunde før sommerferien.

På VisKom-kurset lærer du alt fra å tegne enkle ikoner og symboler til å visualisere prosesser. Og vet du hva det beste er? Du trenger ikke være en kunstner for å delta. Selv de mest grunnleggende skisser kan være utrolig kraftfulle når det kommer til å formidle et budskap.

En av deltakerne sa: "Det var virkelig deilig å kunne senke tempoet og tenke på en annen måte. Jeg fikk tid til ettertanke og refleksjon, noe som er sjeldent i min hektiske hverdag." En annen deltaker la til: "Dette kurset burde jeg definitivt gå på flere ganger for å holde meg oppdatert og videreutvikle mine ferdigheter over tid."

Så hvorfor nøle? Bli med oss på VisKom-kurset og opplev kraften av visualisering selv! Kanskje du også vil bli enda bedre på å trylle frem kommunikasjonens magi ved bruk av håndtegnede visualiseringer. Send epost til: innovasjon@baerum.kommune.no

Erik Burman