Bærum kommune skal gi alle innbyggere likeverdige tjenester av riktig kvalitet. Tjenestene skal følge loven, politiske vedtak og administrative beslutninger. De skal utføres og forbedres kontinuerlig i dialog med innbyggerne
God kommunikasjon, klare mål, relevant kompetanse, tydelige fullmakter, roller, ansvar og ledelse er avgjørende for kvalitetsarbeidet. Kommunens kvalitetssystem, Kvalitetsportalen, inneholder styrende dokumenter og prosedyrer som hjelper oss å levere riktig kvalitet i tjenestene. Alle ansatte har tilgang til Kvalitetsportalen for å lese dokumenter og melde avvik. Kvalitetsportalen brukes også til å håndtere og følge opp risiko i tjenestene.Bruk av årshjul sikrer at nødvendige styringsaktiviteter gjennomføres for å levere riktige tjenester.
Vi jobber med å bygge en felles kultur for kvalitetsarbeid gjennom opplæring og veiledning. Vi bruker metoder for kontinuerlig forbedring, læring og innovasjon for å utvikle tjenestene.