Tjenesten er et tilbud for familier med særlige tyngende omsorgsroller.

Individuell avlastning

Individuell avlastning er et tilbud for familier med særlig tyngende omsorg for barn og unge med funksjonsnedsettelse. Tilbudet skal gis på en måte som medvirker til at familiene får en tilnærmet normal hverdag i henhold til arbeid, fritid, ferie og andre aktiviteter.

Hvis du trenger individuell avlastning sender du en søknad om helse- og omsorgstjenester til Tildeling og forvaltning.

Søk om individuell avlastning hos Tildeling og forvaltning. (lenke kommer)

Avlastning for pårørende til personer med demens

Pårørende til personer med demens som er hjemmeboende, kan få avlastning. Avlaster kommer hjem til personen med demens og vil være stedfortreder for den pårørende. Timene med avlastning er ment som støtte og hjelp, og planlegges i samarbeid med pårørende.

Pårørende til personer med demens som bor hjemme kan søke tjenesten. Tjenesten er gratis. For mer informasjon om avlastning ved demenssykdom, ta kontakt på e-post til:

demensinfo@baerum.kommune.no

Søknadsskjema for helse og omsorgstjenesten (PDF)

Døgnavlastning

Kommunen tilbyr døgnavlastning til familier i Bærum med hjemmeboende barn og unge med ulike funksjonsvariasjoner.