Om oss -

Hos Kjøkkentjenesten har vi en høy grad av fagkompetanse samlet på ett sted. Vårt team har lang erfaring, og evne og vilje til nytenking og videreutvikling.

Seksjon for matomsorg og ernæring består av et storkjøkken og en ernæringsavdeling. På storkjøkkenet produserer vi mat til kommunens helsehus, sykehjem, omsorgsboliger, og samlokaliserte boliger. Vi har også et tilbud til kommunens innbyggere der alle over 65 år kan bestille ferdig middag hjem på døren. Dette tilbudet gjelder også for deg som har en funksjonsnedsettelse eller helsetilstand som gjør at du i kortere eller lengre perioder ikke orker eller kan lage mat.

Bærum storkjøkken

Ved Bærum storkjøkken har vi en høy grad av fagkompetanse samlet på ett sted, og et team som strekker seg langt for å sikre best mulig matopplevelser for våre innbyggere. Et godt samarbeid mellom kokker, kostøkonomer, ernæringsfysiologer, administrasjon og sjåfører, gjør at vi kan tilby en mat og leveringsordning som vi er stolte av.

Våre kokker prøver jevnlig ut nye oppskrifter og produksjonsmetoder. Sammen med våre ernæringsfysiologer jobber vi aktivt for å sikre at maten vi leverer er av ernæringsmessig riktig kvalitet, og at vi kan levere riktig mat til rett person. Maten vi leverer er smakfull, næringsrik, og følger Helsedirektoratets anbefalinger for eldre.

Avdeling for ernæring

Vår ernæringsavdeling består av flere ernæringsfysiologer som arbeider med matomsorg og ernæring blant voksne og eldre i kommunen. Våre ernæringsfysiologer jobber inn mot helsehus, sykehjem, samlokaliserte boliger, hjemmetjeneste, og rehabiliteringsenheter. De fungerer også som rådgivere og samarbeidspartnere for kommunens ledelse og andre faggrupper som fysioterapeuter, ergoterapeuter, sykepleiere, helsefagarbeidere og leger.

I tillegg til å arbeide med matomsorg og ernæring ved kommunens institusjoner, driver vi også med ernæringsoppfølging som sikrer bedre ernæringsstatus, helse og funksjonsnivå blant våre innbyggere.

Kontakt Kjøkkentjenesten - Bærum storkjøkken

Ta gjerne kontakt med oss

Matomsorg og ernæring